
| Temat | Opis | Status |
|---|---|---|
| Sterowanie nadajnikiem podczerwieni podłączonym do PC przez USB (standard przesyłu danych RC5). | Celem pracy jest przygotowanie sprzętu dla sterowanego wzrokowo pilota do telewizora. | - |
| GazeNotes - kontrolowany wzrokowo notatnik | Przygotowanie aplikacji, która wykorzystuje gotowe biblioteki do wzrokowego wprowadzania tekstu | - |
| Przygotowanie gier sterowanych wzrokiem | Programowanie w C# dla platformy UWP. Aplikacje współpracujące z eyetrackerami firmy Tobii. Badania użyteczności. | - |
| Rozwój biblioteki kontrolek dla platformy służącej do przygotowywania aplikacji sterowanych wzrokiem - kontrolka do wyświetlania tekstu z automatycznym podziałem na obszary zainteresowania | Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki wyświetlającej tekst z funkcjonalnościami umożliwiającymi zautomatyzowanie badania czytania. | - |
| Opracowanie i testowanie sterowanego wzrokiem systemu wprowadzania tekstu | Rozwój biblioteki GCAF i języka GIML służące do budowania aplikacji sterowanych wzrokiem. Stworzenie kontrolki umożliwiającej wprowadzanie tekstu (przetestowanie różnych metod). | - |
| Przygotowanie i rozwój pakietu dla Unity3D umożliwiającego użycie eyetrackera jako kontrolera (na podstawie gotowych bibliotek .NET) | Stworzenie "paczki" dla Unity3D, która opakowuje istniejące biblioteki .NET do odczytywania pozycji oka za pomocą eyetrackera. | - |
| Gry lub symulacje fizyczne korzystające z OpenGL 4.x oraz NVIDIA PhysX | Przygotowanie gier opartych na fizyce, korzystających z grafiki 3D (najlepiej OpenGL 4 w trybie rdzennym) | - |
| Edytor dla języka GIML (opartego na XML) w Visual Studio - szablony tekstu i przygotowanie Intelli Sence w oparciu o gotowe narzędzia | Wykorzystanie możliwości środowiska Visual Studio do rozszerzenia edytora o podpowiadanie i weryfikację kodu dla języka GIML (język oparty na XML służący do opisu interfejsu aplikacji korzystających z eyetrackerów) | - |
| GazeMouse program umożliwiające sterowanie komputerem z systemem Windows za pomocą okulografu (eyetrackera). | Student będzie musiał odczytać położenie spojrzenia wzroku z okulografu (istniejąca biblioteka) i korzystając z WinAPI sterować położeniem myszy. Problemem do rozwiązania jest symulowanie kliknięć trzema przyciskami myszy (mrugnięcie oka, fiksacja, gest). Program będzie testowany w fundacji "Światło". | - |
| Geert | Rozwój aplikacji mobilnej napisanej w technologii Xamarin oraz przygotowanie od nowa serwera ASP.NET Core. System ma wspomóc komunikację studentów zagranicznych i ich aklimatyzację w Toruniu. | - |
| Przygotowanie komputerowego treningu naprzemienności dialogu i utrzymywania kontaktu wzrokowego dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Dzieci i dorośli z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) mają problemy z interakcjami społecznymi, co obejmuje dialog z czekaniem na wypowiedź rozmówcy i utrzymywaniem kontaktu wzrokowego. Celem studenta będzie implementacja treningu poznawczego, w którym te umiejętności będą ćwiczone. | - |
| Przygotowanie edytora dla języka znaczników GIML (podpowiedź składni, podgląd, wykrywanie błędów, itp.) | W badaniach użyteczności, które wykonaliśmy okazało się, że język znaczników GIML, który zaprojektowaliśmy wymaga wspomagającego edytora kodu z podpowiedziami słów kluczowych (nazwy znaczników, atrybutów i niektórych wartości). Zadaniem studenta będzie stworzenie i przebadanie takiego edytora. | - |
| Przygotowanie tutorialu dot. PhysX + OpenGL 4 lub Vulcan | Zadaniem studenta będzie kontynuacja serii artykułów dotyczących PhysX. Pierwsze dwa zostały opublikowane w czasopiśmie “Programista”. Artykuły poza zebraniu będą stanowiły pracę dyplomową. | - |
| Przeniesienie istniejących bibliotek narzędziowych do .NET Core i udostępnienie ich w NuGet | Zadaniem studenta będzie przeniesienie zbioru istniejących bibliotek narzędziowych do platformy .NET Core oraz publikacja obu wersji w systemie NuGet oraz na stronach typu codeproject.org. | - |
| Rozwój narzędzi do śledzenia obiektów na filmach za pomocą OpenCV/EmguCV | W filmach nagrywanych przez eyetrackery nagłowne pojawia się problem określania położenia obiektów w nieporuszającym się układzie odniesienia. Trackowanie obiektów ma być rozwiązaniem tego problemu przy założeniu, że badany nie zmienia pozycji, a jedynie orientację głowy. Chodzi o rozwój istniejącego projektu. | - |
| Programowane testowanie interfejsu aplikacji (ang. coded UI tests) | Chodzi o narzędzie dostępne w Visual Studio | - |
| - |