Propozycje projekt�w zaliczeniowych 

Warunki zaliczenia:
1) dzia�aj�cy program, zaprezentowany mi na osobistym spotkaniu (co obejmuje r�wnie� om�wienie kodu)
2) Opis (maks. 1 strona A4) wprowadzaj�cy do problemu: sformu�owanie i wyja�nienie r�wna�, kt�re s� podstaw� symulacji, om�wienie wynik�w obserwacji
3) Przyk�adowe parametry lub pliki wej�ciowe konieczne do uruchomienia programu

ODE
---

1. Przygotowa� symulacj� 3D flagi zawieszonej na pionowym drzewcu
   poruszanej wiatrem. U�y� metody odeint_MidPoint i odeint_RK4.
   Por�wna� minimalny krok czasu w obu przypadkach, niezb�dny do 
   uzyskania zbie�no�ci numerycznej. Zrobi� wizualizacj�.
   [�atwe bez wizualizacji, trudne z wizualizacj�]

Jan Wojtecki - trudne (z wiz.) - Unity3D + C#
Hanna Szramowska - �atwe (bez wiz.) - ???

2. Przygotowa� program rozwi�zuj�cy r�wnania Lotki-Volterry dla
   dw�ch oddzia�uj�cych populacji w r�nych odmianach (zob. 
   rozdzia�y 6-8 w PDF Urszuli Fory� 
   http://mst.mimuw.edu.pl/wyklady/mbm/wyklad.pdf)
   [trudno�� w zale�no�ci od zakresu, uzgodnienie z JM]

Mateusz Nowakowski [trudny]
Kamil Mularski - C/C++ (pe�en zakres skryptu) [trudny]

3. Przygotowa� symulacj� kulki poruszaj�cej si� w pudle 2D o
   kszta�cie stadionu (dwa p�okr�gi z prostok�tem mi�dzy nimi).
   Pokaza� w eksperymentach numerycznych, �e wyniki s� czu�e na
   drobn� zmian� warunk�w pocz�tkowych.
   [�atwe]

Dawid Gruszczy�ski - C#
Adam Czmara - inny ni� C#

4. Zapropnowa� zagadnienie z ekonomii, kt�re wymaga rozwi�zania
   r�wna� ODE. Przygotowa� odpowiedni kod i przeprowadzi� symulacj�.
   [�atwe]

Katarzyna Ko�czalska - Model Sethi (wp�yw reklam na popyt)
Jan Musia� - Model Bass (dyfuzja innowacji)
< tu mo�e zg�osi� si� wi�cej os�b, ale do innych zagadnie� >

5. Wykona� symulacj� pi�ki zbudowanej z sieci punkt�w materialnych.
   W symulacji uwzgl�dni� ci�nienie powietrza wewn�trz pi�ki (zale�y
   jedynie od obj�to�ci pi�ki), kt�re rozpycha punktu na zewn�trz
   i r�wnowa�y si�� ci��enia.
   [Trudne]

Jakub Wo�ny - C#
Marcin Przyby�owski- C++

6. Zrobi� jak najbardziej realistyczn� symulacj� Uk�adu S�onecznego
   (S�o�ce i planety jako punkty materialne). Metod� pr�b i b��d�w 
   zbada� jak� minimaln� pr�dko�� nale�y nadac pociskowi na Ziemi,
   aby opu�ci�a Uk�ad S�oneczny.
   [Trudne]

Micha� Maka� - C++
Aleksander Romanowski - ???
Krystian Jab�o�ski - Unity3D

7. Korzystaj�c z OpenMP zr�wnolegli� om�wiony na zaj�ciach kod 
   implementuj�cy algorytmy RK1 i RK2 oraz nie om�wiony kod RK4.
   Wykona� testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zale�no�ci od
   liczby w�tk�w, prawo Amdahla).
   [�atwe]

Mateusz Kuchta - C++/OpenMP
Kevin Springer - C#/ThreadPool

8. Korzystaj�c z CUDA zr�wnolegli� om�wiony na zaj�ciach kod 
   implementuj�cy algorytmy RK1 i RK2 oraz nie om�wiony kod RK4.
   Wykona� testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zale�no�ci od
   liczby w�tk�w, prawo Amdahla).
   [Trudne]

9. Symulacja bazuj�ca na r�wnaniu Malthausa
   [�atwe]

Mateusz Kad�ubowski - C#

10. R�wnanie modelu epidemiologiologicznego z uodporanianiem i wizualizacj�
    [Trudne]

Robert Nowak - Java

11. Wektoryzacja metody Runge-Kutty (testowanie na r�wnaniu Malthusa)
    Sprawdzenie, co si� bardziej op�aci - zr�wnolegla� RK czy wektor

Krzysztof Rydel - C++


PDE
---

1. Do projektu PDE z zaj�� doda� GUI umo�liwiaj�ce ustawianie
   parametr�w pocz�tkowego pakietu falowego, potencja�u oraz
   sieci, na kt�rej ca�kowane jest TDSE.
   GUI powinno prezentowa� potencja� oraz ewoluuj�c� funkcj� falow�
   zmieniaj�c� si� w post�pu miar� symulacji.
   [Trudne]

Jakub Reszka (C#/WPF)
Rados�aw Gaty�ski (us�uga sieciowa, wizualizacja SVG)

2. Wykona� symulacj� dyfuzji 2D (dwa roztwory) wraz z wizualizacj�
   (st�enie = intensywno�� koloru)
   [Trudne]

Katarzyna Leonarcik (C#)