Propozycje projekt�w zaliczeniowych Warunki zaliczenia: 1) dzia�aj�cy program, zaprezentowany mi na osobistym spotkaniu (co obejmuje r�wnie� om�wienie kodu) 2) Opis (maks. 1 strona A4) wprowadzaj�cy do problemu: sformu�owanie i wyja�nienie r�wna�, kt�re s� podstaw� symulacji, om�wienie wynik�w obserwacji 3) Przyk�adowe parametry lub pliki wej�ciowe konieczne do uruchomienia programu ODE --- 1. Przygotowa� symulacj� 3D flagi zawieszonej na pionowym drzewcu poruszanej wiatrem. U�y� metody odeint_MidPoint i odeint_RK4. Por�wna� minimalny krok czasu w obu przypadkach, niezb�dny do uzyskania zbie�no�ci numerycznej. Zrobi� wizualizacj�. [�atwe bez wizualizacji, trudne z wizualizacj�] Jan Wojtecki - trudne (z wiz.) - Unity3D + C# Hanna Szramowska - �atwe (bez wiz.) - ??? 2. Przygotowa� program rozwi�zuj�cy r�wnania Lotki-Volterry dla dw�ch oddzia�uj�cych populacji w r�nych odmianach (zob. rozdzia�y 6-8 w PDF Urszuli Fory� http://mst.mimuw.edu.pl/wyklady/mbm/wyklad.pdf) [trudno�� w zale�no�ci od zakresu, uzgodnienie z JM] Mateusz Nowakowski [trudny] Kamil Mularski - C/C++ (pe�en zakres skryptu) [trudny] 3. Przygotowa� symulacj� kulki poruszaj�cej si� w pudle 2D o kszta�cie stadionu (dwa p�okr�gi z prostok�tem mi�dzy nimi). Pokaza� w eksperymentach numerycznych, �e wyniki s� czu�e na drobn� zmian� warunk�w pocz�tkowych. [�atwe] Dawid Gruszczy�ski - C# Adam Czmara - inny ni� C# 4. Zapropnowa� zagadnienie z ekonomii, kt�re wymaga rozwi�zania r�wna� ODE. Przygotowa� odpowiedni kod i przeprowadzi� symulacj�. [�atwe] Katarzyna Ko�czalska - Model Sethi (wp�yw reklam na popyt) Jan Musia� - Model Bass (dyfuzja innowacji) < tu mo�e zg�osi� si� wi�cej os�b, ale do innych zagadnie� > 5. Wykona� symulacj� pi�ki zbudowanej z sieci punkt�w materialnych. W symulacji uwzgl�dni� ci�nienie powietrza wewn�trz pi�ki (zale�y jedynie od obj�to�ci pi�ki), kt�re rozpycha punktu na zewn�trz i r�wnowa�y si�� ci��enia. [Trudne] Jakub Wo�ny - C# Marcin Przyby�owski- C++ 6. Zrobi� jak najbardziej realistyczn� symulacj� Uk�adu S�onecznego (S�o�ce i planety jako punkty materialne). Metod� pr�b i b��d�w zbada� jak� minimaln� pr�dko�� nale�y nadac pociskowi na Ziemi, aby opu�ci�a Uk�ad S�oneczny. [Trudne] Micha� Maka� - C++ Aleksander Romanowski - ??? Krystian Jab�o�ski - Unity3D 7. Korzystaj�c z OpenMP zr�wnolegli� om�wiony na zaj�ciach kod implementuj�cy algorytmy RK1 i RK2 oraz nie om�wiony kod RK4. Wykona� testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zale�no�ci od liczby w�tk�w, prawo Amdahla). [�atwe] Mateusz Kuchta - C++/OpenMP Kevin Springer - C#/ThreadPool 8. Korzystaj�c z CUDA zr�wnolegli� om�wiony na zaj�ciach kod implementuj�cy algorytmy RK1 i RK2 oraz nie om�wiony kod RK4. Wykona� testy (wykres uzyskanego przyspieszenia w zale�no�ci od liczby w�tk�w, prawo Amdahla). [Trudne] 9. Symulacja bazuj�ca na r�wnaniu Malthausa [�atwe] Mateusz Kad�ubowski - C# 10. R�wnanie modelu epidemiologiologicznego z uodporanianiem i wizualizacj� [Trudne] Robert Nowak - Java 11. Wektoryzacja metody Runge-Kutty (testowanie na r�wnaniu Malthusa) Sprawdzenie, co si� bardziej op�aci - zr�wnolegla� RK czy wektor Krzysztof Rydel - C++ PDE --- 1. Do projektu PDE z zaj�� doda� GUI umo�liwiaj�ce ustawianie parametr�w pocz�tkowego pakietu falowego, potencja�u oraz sieci, na kt�rej ca�kowane jest TDSE. GUI powinno prezentowa� potencja� oraz ewoluuj�c� funkcj� falow� zmieniaj�c� si� w post�pu miar� symulacji. [Trudne] Jakub Reszka (C#/WPF) Rados�aw Gaty�ski (us�uga sieciowa, wizualizacja SVG) 2. Wykona� symulacj� dyfuzji 2D (dwa roztwory) wraz z wizualizacj� (st�enie = intensywno�� koloru) [Trudne] Katarzyna Leonarcik (C#)